M11 – TERJEMAHAN VIDEO (8)
2.
Penyataan masalah/ masalah kajian (Bab 1)
TEKS
BAHASA MEALYU
Jadi bab 1 kita teruskan 1.3 pernyataan masalah Okey penyataan
masalah ataupun masalah Okey dalam penyataan masalah Biasanya pelajar menpunyai
Masalahnya minta nama penyataan masalah masalah macam mana nak tulis penyataan
masalah ini sangat kritikal dan sangat penting kadang-kadang pelajar dia letak
sampai 10 halaman masalah nak huraikan tentang penyataan masalah bila kita baca
langsung tidak ada masalah jadi berhati-hati dan juga Pelajar selalu letak
penyataan masalah tu dia letak yang dia rasa macam saya dapati bahawa pelajar
tidak pandai mengira 1 hingga 10 awak tu Siapa jadi kita tak boleh kita kena
ada rujukan nak tak Masalahnya bukan merupakan perkara yang penting perkara
yang penting maknanya kita perlu rujuk perlu rujuk Siapa yang punya kajian yang
ber yang menunjukkan bahawa tiada masalah dalam kajian tersebut ataupun
kenyataan daripada orang ini yang daripada normaliza Abdul Rahim 2019 mendapati
bahawa pelajar kurang berminat untuk untuk mendengar ataupun untuk mendengar
cerita berbentuk sekian sekian sekian ada jadi itu dan menunjukkan untuk
menunjukkan adanya kelainan daripada kajian ini juga mendapati bahawa lima pelajar
didapati didapati tidak boleh gunakan kata kerja dalam kata dalam penulisan
karangan contoh Dia ada itu dah nampak masalah-masalah Itu Milik Kita dapati
kita Huraikan sikit Kemudian masalah meminta diri untuk tadi ada sokong oleh
Kajian yang dijalankan oleh Nur Maisarah Rosalan 2019 ini mendapati bahawa
pelajar tidak dapat mengenal pasti akan the kerja dalam dalam membina membina
soalan contoh dia contohnya ada di adalah sokong 2 kajian ini sokong timbulnya masalah tersebut Okey Barulah betul
jadi itu yang menunjukkan masalah huraian kita tu jadikan sekarang pelajar
biasa dia pergi buat macam mana dia
pergi buat Okey contohnya kajian itu tentang kata kerja yang awak punya kajian
tentang kata adjektif contohnya jadi
awak boleh buat kajian oleh Normaliza abd rahim tidak berfokus kepada kajian
tentang kata adjektif itu dikatakan penyataan masalah salah tu Tidak boleh
Tidak boleh Tidak boleh macam seolah-olah Memanglah dia buat kata kerja sebab
dia fokus kepada kata kerja tetapi awak tidak boleh kata tidak bertugas kepada
kajian tentang kata adjektif itu dikatakan datang salah-salah tu Tidak boleh
Tidak boleh Tidak boleh macam seolah-olah Memanglah dia buat kata-kata kerja
sebab kita kerja sebab dia berpegang kepada kata-kata Sahaja tetapi awak tak
boleh kata dia tak buat pasal kata aktif Memanglah dia tak buat kata aktif tu sebab dia fokus kepada kata kerja itu
salah itu yang jadi penghuraian di sini ni seperti saya katakan tadi perlu ada ayat yang
dinyatakan oleh pengkaji tersebut dalam artikel dia jadi penyataan masalah ini dan terbahagi kepada
objektif Contoh objektif ada dua Ada dua perenggan di sini Kalau
objektif ada tiga ada tiga perenggan satu dua tiga dia tiba-tiba Mana ada tiga
perenggan satu dua tiga orang yang dalam ini orang yang daripada kajian dan
disokong oleh siapa okey ayat seperti saya katakan tadi ya macam dekat berkata
dia kemudian hujung hayat tu justeru disuruh kajian ini justeru kajian ini
ingin mengebalpasti mengenalpasti wacana teks skrip animasi bla bla bla sbb
didapati dekat sini bahawa kajian itu mendapati bahawa pelajar contohnya
pelajar atau skrip animasi tidak melambangkan apa dia apa dia jadi itu kajian
menurut orang tu cakap bukan kita cakap orang itu yang cakap jadi serupa juga
dengan yang ini kena ada sokong kajian ini didapati mempunyai panyataan masalah
dalam tu maknanya pelajar tidak boleh mengenal pasti kata adjektif contohnya
justeru kajian ini ingin menganalisis kata adjektif yang terdapat dalam
penulisan karangan kanak-kanak macam contoh penyataan masalah ketiga okey
menurut nurwidad roslan 2019 pelajar didadapti tidak didapati tidak berminat
dan tidak boleh mengira tidak berminat atau tidak dan tidak ber tidak boleh
mengira nombor nombor 1 sehingga 20 jadi kita kena kaitkan hujung hayat
perenggan itu Kaitkan dengan aktiviti hujung hayat ni kat dalam bilik ke di
hujung hayat ni saya dengan dia tiba-tiba jadi Barulah ada penyataan masalah
ini berkaitan dengan awak punya objektif jadi rujukan dalam rujukan yang dalam
ini dalam permasalah kajian ini perlulah lima tahun ke belakang kita tak
bolehlah kita ambil apa nama pejabat matahari pada Kajian yang lama-lama kita
kena faham bahawa kajian ini jalan Sekarang ini semuanya dah Berbeza berbeza
dengan kita mempunyai teknik kita dah dunia digital jadi budak-budak pun pandai
macam saya katakan sebelum ini zaman dulu bolehlah kata Eh budak ni pandai
betul tu dik betul kita tanya satu soalan dia jawab 10 jawapan anda tetapi
dalam dunia didik kita sekarang ini berbeza yang mana sekarang budak-budak kita
tanya satu soalan dia dijauhkan sampai 47 sampai kita kata OT berhenti jangan
bagi jawapan dah letih cikgu nak dengar jadi Ada budak-budak tu sampai sekarang
dia ni dia dah lebih ada lebih ke hadapan sebab kita dah ad a dunia dia tu kita
ni masing-masing ada dah telefon mudah alih telefon bimbit masing-masing dalam
beg kadang-kadang telefon dia lebih mahal daripada tepung kita putuslah kita ya
ada di pastikan penyataan masalah ini betul tak perlu Panjang lebar Kerana apa
yang terdapat rujukan dalam ini dalam ini dan dalam ini semuanya ada huraian
yang lebih Panjang lebar dalam bab dua jadi penyataan masalah ini nama-nama ni
mesti adalah dalam bab2 Tak bolehlah awak ada nama nama dia bertemu dia
pembentukan tak ada pergi nama yang awak dah kata dalam Datang masalah tak ada
dalam bab2 tak boleh ini secara ringkas yang dikatakan tentang penyataan
masalah ini ini kita secara terperinci tentang kajian seluruh dunia tentang
orang ini normaliza 2009 akan jadi anak secara menyeluruh ini dengan Panjang
lebar jadi maknanya kena adalah tak ada yang ini nama awak sorok di sini Ambil
di sini tu kat sini mesti ada dalam hati kan betul dia penyataan masalah ini
amat penting jadi Biasanya pelajar dia nak dapati bahawa agak sukar untuk
penulis kenyataan masalah ini sekarang bila dah belajar ni sudah tidak ada
masalah
2. Statement of problems / research problems (Chapter 1)
TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS
so chapter 1 we continue 1.3 problem statement Okay problem
statement or problem Okay in problem statement Usually students have Problems
ask name problem problem statement how to write this problem statement is very
critical and very important sometimes students he put up to 10 pages of
problems want to describe about the
problem statement when we read there is no problem so be careful and also
Students always put the problem statement he put that he feels like I find that
students are not good at counting 1 to 10 you Who so we cannot we have to have
a reference want The problem is not an
important thing important thing means we need to refer need to refer Who has a
study that shows that there is no problem in the study or a statement from this
person who from Normaliza Abdul Rahim 2019 found that students are less
interested to listen or to hear
cherries ta shaped so many so there and
so showing to show the difference from this study also found that five students
found found cannot use verbs in words in writing an example essay He has that
has seen the problems That Belong We find we Explain a little Then the problem of asking yourself for
earlier there is support by the Study conducted by Nur Maisarah Roslan 2019
found that students cannot identify the work in in building construct questions
example he for example in is support 2 this study support the emergence of the
problem Okay Okay, for example, the
study is about verbs that you have a study on adjectives, for example, so you
can do research by Normaliza abd rahim does not focus on the study of
adjectives, it is said that the statement of the problem is wrong. verbs because he focuses on verbs but you
can't say.do not do to the study of the adjective word is said to come wrong tu
Can not Can not Can not seem as if Of course he made verbs because we work
because he sticks to words Only but you can not say he does not make about the active word Of course he did not
make the active word because he focused on the wrong verb that is the
explanation here as I said earlier there should be a sentence stated by the
researcher in his article so the statement of this problem and divided into
objectives Example of objective there
are two There are two paragraphs here If the objective is three there are three
paragraphs one two three he suddenly Where there are three paragraphs one two
three people in this person who is from the study and supported by who okey
sentence like I said earlier yes kind of close said he was then at the end of his life so he was
instructed in this study. therefore this study would like to identify the
discourse discourse of the animated script text blah blah blah sbb found near
here that the study found that the student for example student or animated
script does not symbolize what he or she is so the study according to the
person said not we say the person who speaks so similar also with this one must have support this
study was found to have a problem statement in that means students can not identify
adjectives for example therefore this study wants to analyze adjectives found
in writing children's essays such as example of the third problem statement
okay according to nurwidad roslan 2019 students
found not found not interested and can not count not interested or not
and not ber can not count numbers number 1 to 20 so we have to relate the end
of the life of the paragraph Relates to the activity of the end of this life in
the room to the end of this life I and he suddenly so Then there is a statement
of this problem related to you have an objective so the reference in this deep
reference in this study problem should be five years to behind us we can not take what is the name of
the sun office on A long-standing study we have to understand that this study
is working Now everything is different Different we have our technique already
digital world so the boys are as smart as I said before can you say Eh this boy is really good tu dik
betul we asked a question he answered 10 your answers but in the world of our
education now it is different which now our boys ask a question he is kept away
until 47 until we say OT stop do not give the answer already tired teacher wants to hear so There are boys
until now he is here he is more there is more forward because we have ad a world he tu we ni each have a mobile phone
each mobile phone in the bag sometimes his phone is more expensive than our
flour break us yes there is in sure the statement of this problem is correct no
need Length Length What is there a reference
in this in this and in this all there is a more detailed description in
chapter two so the statement of this problem these names must be in chapter 2
Can not you have the name of the name he met he formation no go the name you
said in Coming problem there is nothing
in the chapter2 this can not be briefly said about the statement of this
problem we in detail about the study of the whole world about this person
normaliza 2009 will be a child in this whole with Length and width so the
meaning is not there is this your name is hidden here Take it here, it must be in his heart, right?
He stated that this problem is very important, so usually the student wants to
find out. It is quite difficult for the
writer of this problem statement now that he has learned that there is no
problem.
Sumber: https://youtu.be/9eGx4GgpLb4
Berikut merupakan bukti bagi subscribed
Berikut merupakan bukti kehadiran pada
minggu 11
No comments:
Post a Comment