Monday, February 18, 2019

pengalaman baharu

Pertamanya saya bersyukur kehadrat illahi dengan limpah kurnianya saya telah dihidupkan diatas muka bumi ini.Pada hari Ahad yang lepas, tepat pada jam 9 pagi saya dan kawan-kawan pergi kesebuah gym yang mana ini merupakan pengalaman yang pertama bagi saya untuk mencuba benda yang tidak pernah saya ketahui dan alami sepanjang duduk di Universiti Putra Malaysia.Gym ini merupakan  sebuah tempat untuk bersenam yang mana didalamnya mengandungi alat-alat senaman antara mesin  untuk berlari,mesin untuk tangan dan mesin untuk kaki.
Selain itu,terdapat banyak sebab untuk bersenam pada waktu pagi.Jika kita memulakan hari kita dengan senaman,kita akan mempunyai lebih banyak tenaga untuk meneruakan kehidupan seharian malah sepanjang hari segar bertenaga.

 Akhirnya,jika kita bersenam, badan kita akan membakar sebanyak 420 kalori tenaga.

 Kajian mendapati pembakaran tenaga berterusan walau kita sudah habis bersenam sehingga ke tahap

 190 kalori lagi. Ini membuatkan anda bertenaga dan cergas bergerak selepas itu dan ianya kekal

 berpanjangan.Berbanding jika kita tidak bersenam waktu pagi, kesannya adalah pergerakan anda

 akan menjadi terbatas dan kelihatan kurang bermaya

No comments:

Post a Comment